גם אנחנו יוצאים לחופש פסח

גאמא כתיבה אקדמית תפסיק לקבל הזמנות חדשות ב-18 במרץ, ועובדיה יהיו בחופש בכל חודש אפריל.

נשמח לעמוד לרשותכם לאחר מכן.

-
דף הבית אודות סטודנטים
לתואר שלישי
סטודנטים
לתואר שני
סטודנטים
לתואר ראשון
סטודנטים
לקויי למידה
חוקרים
וחברות
מרכז
המידע
צור
קשר
 
 

כיצד יש להתחיל מטלה קבוצתית?

מטלה קבוצתית, כמו כל דבר הנעשה בקבוצה, מערבת מאבקי כוחות, סיעור מוחות, הזדמנות להקטנת ראש, דילמות, חלוקת תפקידים ומנגנון קבלת החלטות. אם הדינמיקה הקבוצתית לא תנוהל כהלכה, איכות המטלה תיפגם וסיומה עלול להתעכב. על מנת להמנע מהצטרפות לקבוצה אשר לא מתאימה לנו, עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות איפיון.

  • כמה מטלות עלינו לבצע בקבוצה?
  • האם הקבוצה כבר פעלה ביחד בהרכבה הנוכחי? אם כן, כיצד היא תיפקדה?
  • מה ידוע לנו על שאר חברי הקבוצה? האם הם משקיענים, תכליתיים, חפיפינקים, לא זמינים וכו'?
  • האם מטרת הקבוצה הינה "לשרוד" את המטלה או לסיים אותה בציון הגבוה ביותר?
  • האם מטרתנו היא "לשרוד" את המטלה או לסיים אותה בציון הגבוה ביותר?

בהתאם לתשובות על השאלות שלעיל, עלינו להחליט האם ההרכב הקבוצתי מתאים לנו. אם אכן הוא מתאים, הדבר החשוב ביותר הוא להגיע להסכמה בין כל חברי הקבוצה על נושא המטלה. סיעור מוחות מעמיק בנושא המטלה צריך להתבצע מוקדם ככל האפשר. ככל שהקבוצה איכותית יותר כך יקדם להסכמה הקבוצתית תהליך מעמיק של סיעור מוחות לגבי הנושא.

לעיתים, כמו במטלה האישית, עלינו לקבל את אישור המרצה לנושא המטלה. כמו כן, יש מקרים בהם עלינו לקבל את אישור המרצה להרכב הקבוצה.

לאחר מכן, יש ליצור את המתווה הטכני של ביצוע המטלה. כלומר, לסכם את חלוקת התפקידים וקביעת לוחות זמנים ומנגנון תקשורת בין חברי הקבוצה. כדאי להגדיר חבר קבוצה אחד כמוביל (Point of contact) אשר יארגן את העבודה המשותפת.

עבודה בקבוצה עלולה להתגלות ככאב ראש לא קטן אם לא מנהלים אותה כראוי. סוד הצלחת העבודה המשותפת הוא איפיון הקבוצה ומטרותינו האישיות לפני תחילת העבודה, וניהול מאורגן של הקבוצה עצמה.