גם אנחנו יוצאים לחופש פסח

גאמא כתיבה אקדמית תפסיק לקבל הזמנות חדשות ב-18 במרץ, ועובדיה יהיו בחופש בכל חודש אפריל.

נשמח לעמוד לרשותכם לאחר מכן.

-
דף הבית אודות סטודנטים
לתואר שלישי
סטודנטים
לתואר שני
סטודנטים
לתואר ראשון
סטודנטים
לקויי למידה
חוקרים
וחברות
מרכז
המידע
צור
קשר
 
 

איך כותבים עבודה סמינריונית בנושא שהמרצה הגדיר אך לא לימד?

ראשית, צריך להבין שיש שתי אפשרויות אשר ככל הנראה הובילו את המרצה להגדיר נושא ספציפי.

  • הנושא נמצא בתחום ההתמחות שלו והוא מעוניין להשוות את הידע של תלמידיו עם זה שיש ברשותו, ואף להתעדכן באמצעותם על התפתחויות בנושא.
  • הנושא לא מצוי בתחום ההתמחות של המרצה, אך הוא מעוניין ללמוד עליו ועל רעיונותיהם של החוקרים המרכזיים העוסקים בנושא, וכל זאת באמצעות תלמידיו.
אם הנושא נמצא בתחום ההתמחות של המרצה, כנראה שבתחילת הדרך המלאכה שלך קלה יותר. את עיקר המאמצים כדאי להשקיע בחיפוש אחר פרסומי המרצה. ניתן לחפש פרסומים אלו בסילבוס שהמרצה הפיץ בתחילת הקורס, בקטלוג הספריה (לפי שם המרצה), בפורומים בהם המרצה משתתף ובגוגל (לפי שם המרצה). בהמשך, האתגר האמיתי יהיה להתמודד עם הידע של המרצה, שכן אנו מניחים שהמקורות המרכזיים מוכרים לו היטב. יש לקרוא אותם לעומק ולהשתמש בהם בתבונה.

אם הנושא לא נמצא בתחום ההתמחות של המרצה, אסור לנו להניח שהוא אכן חסר ידע לגביו. הקושי המרכזי צפוי להיות איתור המקורות, שכן ככל הנראה גם המרצה עצמו יתקשה להנחות אותך אל המקורות הרלוונטיים. לא מומלץ להקל ראש בכתיבת עבודה שאינה בתחום התמחות המרצה. תמיד קיימת האפשרות שהוא יתמקד דווקא בעבודתך.

מוקדם ככל הניתן, רצוי לבקש מהמרצה שיעיין בראשי הפרקים ורשימת המקורות העיקריים לעבודה. אם קיימת אי הבנה לגבי המטלה, הרי שתצוגת ראשי הפרקים תמחיש זאת ותאפשר שפה משותפת לתיקון הסטיה עוד לפני הכתיבה. אם נפגין רצינות בהכנות לכתיבת העבודה, יתכן והמרצה, על אף שלא לימד את הנושא בקורס, יתן לנו הנחיות נוספות ואף כיווני כתיבה נוספים. יחד עם זאת, יש לזכור שהמרצה יצפה להתייחסות ספציפית להערותיו בעבודותינו.

למרות שאנו נאלצים לכתוב עבודה סמינריונית על נושא שאותו לא למדנו, אכן יש ביכולתנו לאתר את המקורות הרלוונטיים לעבודה ולהמנע מהחטאת כוונות המרצה.