כתיבת מסמכים פורמליים לדוקטורט
לימודי דוקטורט כרוכים בכתיבת מסמכים פורמליים בשלבים הראשוניים והמקדימים של לימודים אלו, כאשר הלומד מצוי בשלבי הצגת מועמדותו ללימודי הדוקטורט. מטרת מסמכים אלו לשכנע את נמעניהם כי המועמד ללימודי הדוקטורט הינו מועמד מתאים להתמודד בהצלחה עם אתגרי ביצוע עבודת דוקטור.
כל המוסדות האקדמיים, המציעים תוכניות לימודים לתואר שלישי, מחייבים הגשת מסמכי מועמדות. עם זאת, יש הבדל בין דרישות מוסדות אקדמיים בארה"ב לבין מוסדות אקדמיים בישראל. בנוסף, תיתכן שונות בדרישות ובהנחיות בין חוגים שונים באותו מוסד אקדמי.
מטרת המאמרים המרוכזים כאן להביא בפניך את הכללים בכתיבת המסמכים הפורמליים, תוך הסבת תשומת ליבך לייחודיות ולשונות הקיימת בין המוסדות האקדמיים והחוגים האקדמיים. עם זאת, נדרש ממך לבצע בחינה והתאמה ספציפית באשר להנחיות המוסד האקדמי והחוג אליו אתה מציג את מועמדותך.
- איך כותבים מסמכי הצהרת כוונות לדוקטורט (Ph.D)?
- איך כותבים מסמך הצהרת כוונות ללימודי דוקטורט בארץ?
- איך כותבים מסמך הצהרת כוונות לעבודת מחקר המבוצעת במסגרת לימודי הדוקטורט (הצעת מחקר)?
- איך כותבים מסמך הצהרת כוונות (Statement of Purpose/Intent) ללימודי דוקטורט בארה"ב?
- איך כותבים מכתב כוונות (Letter of Intent) ללימודי דוקטורט בארה"ב?